Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, November 6, 2014

Tempoh amal suplemen



Suplemen selama-lamanya?

Ramai pelanggan saya akan tanya...cth la..beli vitamin C. 

"saya makan ni sebab muka saya kusam..itu yang beli vitamin C ni. Kak, berapa botol saya kena telan vitamin C ni nak bagi muka saya ok?"

Saya tersenyum...faham...ramai pelanggan saya macam ni. Saya jawab ringkas je "sampai ke tua"
Terbeliak bijik mata dia..mesti dia terus fikir jenuh la nak beli !!! Alah dengan shaklee vitamin C tahan 6 bulan. Jadi, setahun dia kena beli stok 2kali dengan saya. Kos pulak sebijik rm0.40. Mahal? Jangan merepek kata mahal !!!

Konsepnya begini...seringkas yang mungkin:

PERUT LAPAR ??? Tindakan? --> Makan !!!
KESIHATAN BAIK ??? Tindakan --> Penjagaan Nutrisi yang baik !!! (suplemen atau pemakanan)

Kedua2 diatas perlu seumur hidup bukan?

Jadi kenapa perlu nak amik kisah kos dan tempoh? Bukankah kesihatan yang perlu kita jaga sampai tua...suplemen pun perlu sehingga kita tua. Kenapa? vitamind dan mineral sihatnya tidak tahan lama. Katakan hari ini kita perlu sayur2an hijau..Esok pun kita perlukan lagi. Betul tak? Begitu juga dengan suplemn

Okey kembali kepada cerita tadi. Katakan minah ni amik sebotol  vitamin C..muka dia jadi berseri..rasa cun giler !!!n Lepas tu dia stop…pemakanan hentam keromo..berminyak la..berlemak la…segala macam..akhirnya dapat kekal tak kejelitaan wajah kulit dia? Mesti la tak !! Dan..apa akan jadi…dia cari Suplemen balik. Itu la saya cakap..suplemen hingga umur senja!!

Andaikan dia jaga pemakan…tak nak suplemen2 ni. Rasa gerun nak telan pil…tapi sedar tak..sayur2an hijau kita tak selamat seperti dulu. Petani guna racun perosak..ada pernah terfikir??habis lebur khasiat sayur2 yang Nampak segar dimata tu! Ok, kalu dia guna skit jeeee racun perosak..bagaimana dengan tanah petani? Ingat yer…tanah bumi dah banyak pencemaran…sayur 2an nak dapat mineral baik pun terhad kerana pencemaran2 ni. Bahan kimia merata2… diserap masuk ke tanah..dan kita tanam pulak tanam2an..tapi hasil tidak sebaik zaman dahulu.

Jadi saya nak bertanya kepada anda..masih perlu atau tidak suplemen ni?? Untuk saya WAJIBBB!!!

No comments:

Post a Comment