Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Friday, November 21, 2014

Penat...Allah saja yang tahu

Alhamdulillah..rezeki kian bertambah.Tpapi bukan rezeki datang bergolek2...bukan turun dari langit tanpa usaha dan DOA. Tahun ni pecah rekod...betapa usaha aku ni sangat2 memenatkan tapi puas. Dalam satu masa aku buat 3 kerja sekaligus. Selain masih kerja tempat lama..aku buat bisness shaklee dan pada masa sama aku cari pelabur yang nak melabur dalam unit trust. Kenapa aku buat semua ni? Sebab aku ada impian. Besarrrrrrrr sangat impian ni. Dalam vision board berderet2 impian aku ni..tapi paling satu aku sangat2 teringinnnnnnnn.. Makkah!! Nak sangat jejak kaki depan kaabah..nak sujud depan kaabah. aduiyaii sebak plak dada. Rindu sangat nak ke sana. Tak pa...selagi ada usaha..jom menabung!!!!

Aku buat unit trust pun sebab tersedar...betapa ramai orang muda tak buat simpanan masa depan. Rata2 kawan aku memang tak buat tabung untuk masa depan. Pelik juga hati ni. Aku sangat berdisplin untuk simpanan masa depan. Kalu simpan..maknanya tak boleh amik. Sebelum ni melabur dalam ASB..lepas banyak baca artikel dan blog rupa2nya ASB ni diragui dan Mufti pun ada keluar fatwa...tak moleh. Tak full islamik. Ada juga mufti jatuhkan hukum harus. Tapi pada aku , tak anggap harus kerana kita ada pilihan lain yang betul2 islamik. Maka aku pilih public mutual yang tabungnya tak terlibat pelaburan diragui. rata2 cash dilabur dalam bidang telekomunikasi dan gas. Dengan ini la aku pulun sedarkan sahabat..menabung dalam unit trust ni. Kelebihannya, lebih dari ASB. Antaranya??

#Boleh letak siap penama
#Pulangan purata 10% dan ke atas. Tinggikan dari ASB yang purata setiap tahun bawah 8% !!
#Bila melabur dalam Public mutual....kita akan diberi access tengok wang kita "beranak"l

ha itu di atas tu paling special la dari Public Mutual... :). Ok sapa berminat boleh contact saya di FB Perunding Unit Amanah Islamik

Ok la nanti sambung

No comments:

Post a Comment