Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, March 28, 2013

Mama bangga ngan Aqil

Pagi tadi terlewat skit bangun. Tu la kalu tidur balik lepas subuh mesti terbabas punya. Nasib baik terbabas dalam 10 minit gitu. Bangun2 kejut Aqil

Mama : Aqil ..cepat2 bangun. Kita dah lambat nanti..nanti mama lambat masuk kerja. Nanti bos mama marah mama. Bos tak bagi duit gaji mama...nanti kita tak da duit

Aqil : (tenyeh mata terkebil2..tanpa suara)

Mama : cepat la Aqil bangun...nanti mama tak dapat gaji...macam mana nk beli coklat, mainan kat aqil ngan adik..nk beli pampes...susu adik...macam mana Aqil

Aqil : (terus bangun kuar dari bilik

Hahhhhhhh macam magic. Tak da plak ni nak melolong cam selalu. Menjadi plak taktik aku kali ni. Hahahahha..Leh buat selalu!

Sampai taska dia...pun tak da banyak songgeh. Lagi membahagiakan aku..masa aku siap2 pakai tudung..Aqil dah pun siap pakai baju..lepas tu dia amik bekas air aku...gi topup. Wahhhhhh patut la aku rasa sedap ja air masak aku hari ni. Air masak tu...sedap!!! :)

Lagi membahgiakan aku bila cikgu dia tegur aku ngan muka ceria

Cikgu : Akak...bagusnya Aqil semalam...akak tengok tu hasil kerja Aqil

Aku menoleh ke papan lekat hasil kertas aktiviti budak2.Ada kertas untuk ejaan MATA. Aku cari nama Aqil..Hurmmmm boleh tahan kemas Aqil tulis...:)

Cikgu : Pandai Aqil..dia buat sendiri tu..tak macam budak2 len nak kena tolong. Aqil siap ajar kawan2 dia eja "mata". Kawan2 dia ramai tak kenal huruf lagi tuh.

Wahhhhhhhh rasa nak terbang je pegi ke mat pezal nak ceta pasal hero sulung dia ni. Hurmmm walau Aqil nakal...aku selalu marah Aqil..tapi Aqil dapat bukti pada mama...walau aqil nakal..Aqil tetap buat mama bangga. Tq sayang...




No comments:

Post a Comment