Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, January 8, 2013

Oh DLSR

Penin aku suft pasal DLSR ni. Sebenarnya dah lama aku ngidam nak ada sebijik. Patut target nak dapatkan dalam tahun 2012...tapi duit sepatutnya diguna ke arah lain. Ke arah apakah itu? ntah tak pasti tetiba dah habeh. heh heh heh.


Siang tadi lepas isi lunch dalam perut...aku ronda2 sekitar komtar tu. Aku masuk dalam 6 kedai. haa hambek. Hasilnya...aku jadi tak mana satu nak. Banyak jenis oiiiiiiiiii...dari gedik2 nak Nikon...tersyok plak Canon. Syok plak dapat apek melayan aku..siap kasi try canon ngan nikon. Aku ni dah la beginner...aduhh tak reti tapi miang gila nak ada dlsr. Eh terasa gediks la pulak. Tapi apek tu tak da la plak kata aku gedik...dia layannnnnnn...layannn ja....sampai aku nek gusar. Siap aku kata "apekk..kalu saya tak beli u jgn marah. I cakap kan tadi i survey dulu." Apek ok ja..yelah..nak duit aku la tuh. harharhar. Kemain risau aku sampai 1 kedai depan KFC tu siap buka itu ini tunjuk. Aduh sudah. Kadang2 ni taktik depa bagi kita serba salah..pastu kita pun beli walau pun mahal. Nasib baik hati aku tadi sungguh tegar. Duit wettt bukan singgit dua harga dlsr tu, so...aku kena pastikan ia betul2 menepati citarasa aku. Ramai momokkan aku Nikon...tapi alahai susahnya aku nak paham funtion dia. Canon juga senang. Apek tu ada cucuk aku..amik macam Yuna.wahhh harga dia terbabas dari anggaran aku. Bajet aku dalam rm2500 dah ler..adus..EOS tu rm2699! Alaaaa tak suka la cam ni.


Semalam aku ada sempat suft tenet kata ada 1 kedai depan komtar (kena lintas jalan)..murah..harga leh nego..dia nya layanan pun tip top..sekali aku pegi tadi..rasa aku macam tunggul kayu. Sepatah aku tanya sepatah jawab. SIot lahhhhhhhhhhhHHHH. Pastu aku minta kurang harga tak banyak pun rm50 kurang..dia cakap tak leh. Sebab ...memang tak boleh. harga dia tawar dia hanya untung rm20! Eh dia ingat aku bodoh ke apa. Lantas ku tembak sedas.."Aunty...takkan u niaga barang beribu tapi u untung hanya rm20? Tak logik la. I pun orang niaga juga. I takkan niaga barang beribu hanya untung rm20" terus muka aunty tu berubah. terus taknak layan aku. hahah padan muka aku! Pastu menapak lagi ke kedai2 len.


Aku nak explore kehebatan nikon D90 (banyak blog cakap ini bagus)...sekali ada satu kedai tu tembah aku. Buat apa u beli barang yang dah 4 tahun lalu? Amik yang latest ma. Adus..terkedu aku. Itu yang aku terus berkenan Canon EOS 650D  nihhhhhh. Sedap pegang...tak sedap pegang nikon. Ni ikut tangan aku la...

Esok...aku akan terus pencarian aku...Hope aku dapat yang betul2 hebat (hebat la sangat...tengok harga rm3K pun aku urut dada..letak tangan kat dahi.Hebat jadah apa gitu?), Cewahhh macam la aku nak tangkap gambar pengantin. cehhhhhhhhh lebih sudah.


No comments:

Post a Comment