Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, October 30, 2012

Macam-macam Aqil



Hurm lagi 2 bulan Aqil nak genap umur 4 tahun...kejap je anak mama dah besaq. Lani makin besaq...makin besaq akai dia. Macam2 la. Antaranya seperti di atas. Aku malas nak story balik sini..so nak senang capture sudah. Hope nanti Aqil dah pandai baca leh tunjuk kat dia. :)

Ada lagi satu aku rasa tak kan boleh lupa. Ada satu hari tu...aku balik dari keja ngan letih2 bercakap sorang diri (Aqil ikut bontot aku kat belakang. Masa aku duk pok pek pok pek sorang Aqil duk landing atas katil)

Mama : Ishhh hari ni berapa hari bulan aaa (cakap sorang...walau tau aqil ada dalam bilik sama)

Tetiba Aqil menyampuk sambil bibir gonggong botol susu ngan sebelah tangan pegang bantal busuk dia.

Aqil : Hari ni 23 hari ulan...hari selasa

Terkedu kejap aku. Macam betul je..terus aku kuarkan hepon dari handbeg aku. Rasa nak terlompat aku. Haaa memang betul pun! Malu gue, aqil lebih terer dari mama dia! Hahhahahahh Terus aku sms mat pezal tanya ada dia ingatkan date ngan hari ke kat Aqil. Laki aku cakap "tak...lagipun Aqil memang terer kan?" Huhhhh yelah tuuuu

So, aku assume kan kot tok timah la kot duk baca kalendar...dia dengar. Pastu dia pun save dalam pala otak dia. Bagus Aqil!

Tapi kan Aqil...satu je mama tak berkenan sangat ngan perangai Aqil ni. Tiada rasa sabar. Kalu nak susu alahai tak leh tunggu kejap. Pada dia kalu nak..la-la tu gak mau dapat. Kalu kita duk sebut "sat....sat...sat lagi mama bancuh" haaa kalu kata gini memang dia duk melompat2 macam cina nari tarian naga tu. Haihh nek geram aku! Takat ni nasib baik aku tak bertukar jadi naga!


No comments:

Post a Comment