Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Wednesday, October 31, 2012

Pics : Carnival SP

Alahai aku dah rotate...terbalik gak gambar ni. Menci aku ....apsal aihhh jadi gini. Amy kalu hang tau nanti roger aku :P
 
 



Kegembiraan ...keriangan

Kalah anak

Budak mandi kolah
Banyak lagi gambar tapi aku malas nak tempek. K, nk tido gud nite

Afiq : Mandi manda


Aduyai....kemain suka Afiq di bawa berendam kat Carnivall SP. Ini kali kedua bagi Aqil pi sana..1st time bagi Afiq. Nampak je air ngelupor nak celup kaki dalam ayaq. Aqil plak cam besa...kejap je dia terjun masuk dalam ayaq. Huhuhu

Napa aku bawa budak2 ni gi mandi situ. Alkisahnya begini. Ada satu petang tu aku baru balik dari kerja...tetiba Tok Usop cakap " Ni tengok2an la Aqil ni..tadi abah nak masuk amik air sembahyang dengar bunyi macam2 dalam bilik ayaq. Tengok2 aqil duk berendam dalam kolah" Uwaaaaaaaaaaaaaaa dah la balik letih2 pastu dengar gitu terus jadi lagi letih. Nak marah pun jadi tak larat dah. Bukan nak marah pasal dia masuk kolah tapi aku nak marah sebab takut jadi pa2 kat dia. Kolah tu kan licin. Sudahnya tak da sapa mandi ayaq kolah tu..tok timah buat air basuh kain. Berkali2 gak aku tanya Aqil

Mama : Awat la Aqil masuk dalam kolah...nanti jatuh lemas ..masuk hospital nak ka??

Aqil : (diam)

Mama : Pasai pa masuk kolah Aqil??

Aqil : Dah mama abah tak bawa Aqil mandi air terjun

Hamboiiiiiiiiiiiiiiii pandai ehhh menjawab. Saja nak cari salah mama abah. Tak da janji pun. Pastu dia wat muka kesian. Dalam diam aku janji dalam hati nak bawa Aqil mandi situ. Alhamdulillah Allah bagi masa terluang hari tu untuk aku laksanakan. Syukur.











Tuesday, October 30, 2012

Macam-macam Aqil



Hurm lagi 2 bulan Aqil nak genap umur 4 tahun...kejap je anak mama dah besaq. Lani makin besaq...makin besaq akai dia. Macam2 la. Antaranya seperti di atas. Aku malas nak story balik sini..so nak senang capture sudah. Hope nanti Aqil dah pandai baca leh tunjuk kat dia. :)

Ada lagi satu aku rasa tak kan boleh lupa. Ada satu hari tu...aku balik dari keja ngan letih2 bercakap sorang diri (Aqil ikut bontot aku kat belakang. Masa aku duk pok pek pok pek sorang Aqil duk landing atas katil)

Mama : Ishhh hari ni berapa hari bulan aaa (cakap sorang...walau tau aqil ada dalam bilik sama)

Tetiba Aqil menyampuk sambil bibir gonggong botol susu ngan sebelah tangan pegang bantal busuk dia.

Aqil : Hari ni 23 hari ulan...hari selasa

Terkedu kejap aku. Macam betul je..terus aku kuarkan hepon dari handbeg aku. Rasa nak terlompat aku. Haaa memang betul pun! Malu gue, aqil lebih terer dari mama dia! Hahhahahahh Terus aku sms mat pezal tanya ada dia ingatkan date ngan hari ke kat Aqil. Laki aku cakap "tak...lagipun Aqil memang terer kan?" Huhhhh yelah tuuuu

So, aku assume kan kot tok timah la kot duk baca kalendar...dia dengar. Pastu dia pun save dalam pala otak dia. Bagus Aqil!

Tapi kan Aqil...satu je mama tak berkenan sangat ngan perangai Aqil ni. Tiada rasa sabar. Kalu nak susu alahai tak leh tunggu kejap. Pada dia kalu nak..la-la tu gak mau dapat. Kalu kita duk sebut "sat....sat...sat lagi mama bancuh" haaa kalu kata gini memang dia duk melompat2 macam cina nari tarian naga tu. Haihh nek geram aku! Takat ni nasib baik aku tak bertukar jadi naga!


Tuesday, October 9, 2012

Besday Afiq

Uihhh dah lama terbiar blog ni. Seres busy sejak kembali kerja. Sampai umah pun kadang2 mangrib atas jalan lagi. Sampai umah terus layan anak2 walau bdan bau masam. Afiq lagi la...nampak muka mama dia ni...siap jerit "nenennnnnnnnnnnn..nenennnnn" ha tau tak tu apa tu nenen? Tak tau? Malas aku nak bagi tau. Cari sendiri. :P

Frust ni sebab pics besday afiq banyak ilang. Eh bukan ilang...tapi di sabotaj. Aqil la..abis delete folder pics adik. Sekarang yang tinggal hanya dalam hepon aku ja. Skit sangat. Sian Afiq...dah la wat majlis kecil-kecilan...abang plak sabotaj! Eeee geram aku.

Ini kek aku beli ada tanda harga rm38. Sekali bayar orang tu cakap rm58. Bodoh! tertipu aku.

Afiq tak teruja..aku yang lebih2...macam aku punya kek.


Wif Tok Sodah


Hishhh aku dah rotate pun jadi gini apa pasal aaahhh? Eh tak kosa aku nak belek lagi...sila rotate pala anda sendiri.