Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Saturday, July 21, 2012

Ya Allah mulut anakku ini

Siang tadi sebelum tengahari bawa Aqil pergi market ikan kepala batas. Bukan nak beli ikan tapi nak jumpa apek kedai jual barang jahit. Aku bawa kain langsir aku untuk jahit tepi. Kain aku beli sekali gunting..berjela2 benang bersepai. Meluat plak aku tengok. Mak aku soh ayur kat lilin..hishhh mana vouge mak. Dok klas langsung dih.

Saja aku usung Aqil sekali padahal malasnya nak bawa budak cakap banyak tu. Kang banyak cekadaknya. Tapi memang ia pun....lepas aku anto kain kat apek tu...apek tu soh aku ronda dalam market tu dulu sebab dia amik masa jahit dalam 15-20 minit gitu. Aku ingat petang2 karang baru nak amik balik. Dah dia cakap gitu tak berbaloi aku nak mai petang so tunggu je la. Bawa Aqil ronda dalam tu konon2 nak la beli udang ka, sotong ka...sekali baru sampai kat tangga

Aqil : Hishhhhhhhhh tak mau la Aqil masuk...busuknyaaaaaaaaaaa

Tang dia kata busuk tu..kemain kuat lagi. Ramai tengok aku. Sudah, anak aku berlagak tak bertempat. Hishhhhhhhhh aku ni malu pun ada. Okes lepas setel amik kain kat apek...masuk keta drive kuar dari market. Sekali duk pok pek pok pek ngan Aqil, sekali aku cam langgar apa ntah..tak da la kuat sangat..aku agak  cam jalan tu lubang je skit

Mama : Hishhh mama langgar apa ni Aqil?


Aqil : Haaaaaaa mama lindih owang pa (jari tunjuk dia digoyang2 depan muka aku)


Mama : Hishhh takkan kot...mama tengok tak da pun orang ( aku jengguk side mirror..berlakon ja ngan Aqil..ada plak langgar orang)

Aqil : Ha la..owang tak nampak la ...kan mama lindih dia..lekat kat tayar la. mama pi la turun tengok

Mama : (Speechless. Pala otak plak gigih pikir.. tertanya macam mana la Aqil boleh terpikir gitu. huhuhu. Memang nak kenakan aku sungguh budak ni)



No comments:

Post a Comment