Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Friday, June 1, 2012

Mencanak bulu roma

Lepas isyak tadi niat nak makan tapi mengenangkan Tok Timah asik mengalah tiap kali nak makan...aku didahulukan...kemudian baru dia. Malam ni aku soh dia makan dulu dan aku main2 ngan Afiq. Afiq ni ngada skit, asik ajak main ja..kalu bolayan mula wat perangai.

Occay lepas mak aku siap makan, giliran aku plak kan. Aku kasi Afiq kat Tok Timah dan aku melangkah ke dapoq dengan senang hati sambil menyanyi ~lalallaalaaaaa~ lagu yang aku sendiri tak pasti..:P Sampai di meja makan aku terdengar bunyi plastik bergerak..eh apa tuh? aku pandang sebelah kiri aku. Mak aihhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh terlompat sekejap aku sambil jerit (guna volume paling tinggi. Gila kau kalu guna volume rendah..itu dinamakan gila yang tak dak ubat!)

Aku : Makkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk ULAQQQQQQQQQQQQQQQQQQQ

Abis terlepas mangkuk..nasib baik tak sempat lagi tuang kuah sup (sian moi sup..aku tinggal kau begitu saja). Terus lari masuk ruang tamu. Cis betul la menatang tu...rilek je dia lepak melingkar atas kotak tempat Tok Timah aku letak barang2 (barang apa ntah..). Tok timah kalu bab ular mesti dia tanya soklan ni

Tok Timah : Ulaq tu kaler pa?


Aku : Hitammmmmmmmm...walau tak besaq mana..panjangnya mak!

Kata aku sambil wat gaya sotong yang lembek buat geli geleman (ampa bayangkan la sendiri aku wat gelagat cam tu). Aku kalu bab ular memang aku takut giler..kalu pi zoo ka mana2 yanga da ular...sori aku nak lalu dekat..Walau mat pezal tinggalkan aku semata2 nak tengok ulaq, aku langsung tak kisah malah bersyukur sangat2 sebab tak paksa aku. Eeeeeeeeee...sudah, bulu roma aku makin keras menegak ni. Aduss...penakut gila.

Tok timah rilek ja bila aku wat gaya sotong, dia bangun ngan tenang sambil jerit panggil adik umaq aku kat luar umah. Diarahkan umaq carikan buluh (buluh ni sentiasa ada kat umah). Masa ni aku lari masuk bilik...sebab terasa segala bulu menggembang...termasuk la bulu idung kebanggaan aku hakhakhakah.


Pastu terdengar la ketunggggggg ketanggggggggggggggg ketungggggggggg ketanggggggggggg..Haihhh berani gak Tok Timah ni sebab aku tak dengar pun dia jerit ke apa..dengar sora adik umaq aku ja pun. Hat tu sorang harap je jantan tapi penakut gak tu. Hakhakhakkk

Huemm ok la...dah ngantuk..nak tido


GUD NITE!



No comments:

Post a Comment