Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, April 10, 2012

Aqil : Kawin

Tengah stress ni...banyak orang duk kejar kerja yang aku dan kekawan kena wat...tapi melayan karenah manusia...bukan sessuatu yang mudah seperti jentik jari. Aduhh...bikin pusing kepala dong.

Ni nak story pasal semalam. Masa tengah dinner...aku temankan Mat pezal ngan Aqil makan nasi sambil meriba Afiq. Aqil ni kalu time abah dia makan...dia pun kalut nak makan lagi padahal sebelum tu dah makan pun. Memang tabiat semulajadi dia...semestinya bukan ikut perangai aku..yang pelik2 mesti pangai abah dia. Ekekkek.

Sedang mat pezal duk rancak makan...pastu bangun nak tambah lauk..Aqil cepat2 lari duduk tempat abah dia. Aku tegur la..

Mama : Aqil...tak baik makan ubah tempat..duk tempat aqil balik...kang abah ubah tempat..kawin dua.

Aqil : Laaa biaq pi la abah kawin dua.

HahHhhhh??? terkejut aku aqil jawab gitu. Hamboi2 ada hati nak ibu tiri ehhh..dia tak tau ka, tak da dalam sejarah ibu tiri baik kalah ibu kandung tauuuuuuu..:P

Abah dia gelak suka la..Mau tak bara hati sang isteri. Sop sop sop...Mat pezal tak kata pa...just gelak then duduk kat tempat dia balik lepas aku paksa Aqil duduk tempat dia semula. Lagi aku panas bila

Aqil : Ni..pengantin nak makan nasi...

Katanya sambil tepuk2 bahu abah dia. Lagi la mat pezal gelak suka. Hamboi bang... Kang mogok setahun baru tau. Aku mencebik ja muka kat Aqil..pastu tau Aqil wat pa...menyanyi..lagu apa? ohh lagu terbaek punya

Aqil ; celamattttt panggantinnn baqu...celamatttt...panggantingggg baquuuu


Mama : Dah2..lagi abah hang suka ehhh???

Lagi la Mat Pezal gelak suka. Orang laki memang cam ni ehh? hishhhhh. Anak ngan bapak sama je. Huh..

No comments:

Post a Comment