Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Friday, February 10, 2012

Apam Kemek

Masa cuti 4 hari tu bosan tak tau nak buat apa. Mat pezal plak kerja..so saja cuba buat Apam. Dah lama aku beli bahan2 nak buat tapi tak sempat je..yelah hero dua orang tu ada je ragam tersendiri. Ha tengok....nampak cun je lepas aku isi tepung dalam cup comey ni



Occay lepas kukus selama 15 minit...hasilnya jeng jeng jeng jenggggggggggggg

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
v



TARAAAAAAAAAAAAAA...JADI DAH. APAM PA NI?


INI LA APAM KEMEK!!! hangin giler aku..semangat berkobar2..,dah siap tak jadi plak. Berdebar2 aku tunggu mat pezal rasa. Masa dia buka tudung saji, aku nampak dia senggeh len macam. Elehhh laki aku nak ngata aku la tu.

Mama : Amacam? Jangan komen lebih2 aaaa...nanti tak mo wat apa2 kuih dah.

Abah : Hurmmmm walau tak berapa nak jadi..rasa still sedap ni..ok-ok

Dia senyum2...tak per- tak per...tau dalam hati you tu...kutuk i kaw2 kan.

Mama : Alahhh abang saja nak amik hati ni kan...

Abah : Eh ok lahhh... Rasa okey ni. Tak pe...cuba lagi. Buat sekali belum tentu jadi, wat banyak kali nanti pandai lah. Jangan putus asa!

Fuhh sejuk hati mendengar kata-kata Chef Faizal. Aku rasa plak...hurm ok sedap. Ni buka kes nek lif tekan sendiri..memang rasa ok. Aku rasa apam ni kemek sebab aku tak cukup masa pukul telur ngan gula sampai kembang ngan gebu. Buat pun kelam kabut. Kejap2 Afiq tiyak..kejap Aqil minta air la..nenen dia la..cari bantal busuk dia la...dugaan tul nak jadi terer. huhuh

Hurmm nasib baik la dapat laki macam mat pezal ni..kalu aku dapat laki baran sahih dia baling apam aku ni kat dinding pastu jerit2 "macam ni you masak..kucing pun blum tentu makan!" Ahakssss.

No comments:

Post a Comment