Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Friday, December 23, 2011

"Opsss maaf abah" - Afiq

Semalam aku cuti sebab nak bawa Afiq jumpa pakar..check mata dia. Sejak kuar dari dunia rahim..mata dia asik leleh je air mata. Macam orang sedeh 24jam!. Terfikir gak aku, ntah2 kena kenan sebab time ngandung aku selalu baca novel leleh2 air mata.

User aku yang rekemen klinik tu. Dah zuti..maka zassssssss bawa dia pegi. Risau plak user aku ceta, ada kes yang jadi lagu tu sebab tak da saluran mata. So, itu sebab air mata sentiasa kuar. Kalu kes macam tu kena operate mata bila baby dah umur setahun. Haaa dah takut dengar ceta user aku..kena la bawakan. Takkan nak donno-donno lagi. Kang jadi macam ibubapak yang bonggok sebab dah anak cam tu..kena la pi check kan. Kalu duk risau2...menda tu bukan nak pulih sendiri kalu kita tak usaha.

Dah jumpa doktor tu dia kasi ubat titik, titik tiap dua jam. Lepas titik tekan tepi mata (kat hidung) sepuloh kali. Occay cetanya dah bermula...sat nak gelak dulu., HAHAHAHAHAHAAAAA....

Masa nak bayar wet ubat tu, mat pezal berdiri sebelah aku...pastu dengar Afiq kentut...hishhh afiq ni kan kalu kentut macam orang tua. Pastu bunyi prutttttttttttt

Mat Pezal : ishhhh kuatnya afiq kentut ni..rasa macam berak sekali je pun..bergegaq tangan abah ni

Mama : hmmm dia tak berak lagi hari ni...

Mat pezal : Aikkk apsal tangan abah basah ni...

Pastu mat pezal julang Afiq tinggi skit tengok apa yang berlaku di punggung Afiq. Sekali kauuuu aku nampak baju mat pezal ada tompok taik sana sini..kahkahkahkahkahhh (hishh tak baik mentertawakan laki...) Muka Afiq cam blur2...Aku ni nak gelak ada..kesian pun ada..pastu kami dua terkejut bila tengok lantai...bercicir taik. hadoiii bergegas lari masuk toilet. Dah plak tu ramai orang...Aqil plak sibuk men kat sudut mainan...dia tu kalu jumpa gelongsor...lupa mak bapak terus.

Yang aku kesian, budak klinik tu..bergegas kuar dari kaunter lap "harta" afiq. Aku plak terlupa nak bantu...sebab duk kalut bersihkan anak lagi dari lantai tu. Padahal tu klinik budak2..penuh ngan budak2..kang ada yang terpijak..naya2.


Dah siap bersih sume aku jumpa budak tu minta maaf. Adesss...segan aku. Mat pezal aku tinggalkan dalam toilet, aku masuk dalam keta dulu siapkan Afiq. Niat dihati lepas pegi klinik nak pegi shopping. Tapi kena la balik terus sebab baju mat pezal tidak dapat diselamatkan lagi. Hhuhuhuuu

Moncong je muka aku sepanjang balik tu. Tidak bagi Afiq, afiq macam mentertawakan abah dia dari klinik sampai umah. Kakakkaakakakaaa..Abah dia dok abeh bebel2 manja kat Afiq. Sabar ye bahhhhhh hak3x.

Mungkin moncong aku panjang cam ketapi, sampai umah mat pezal salin2 baju then ajak kuar balik. Yeahhhhhhhhhhhhhhh.. shopping kat pasifik je pun. Padahal aku berangan mat pezal nak bawa shopping kat Queensbay!

No comments:

Post a Comment