Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Friday, December 16, 2011

Dugaan BF Afiq

Pagi yang indah! (jumaatkan....rest lama..pastu esok plak cuti..mau tak indah??)


Entri ni khas untuk Afiq tersayang..

Afiq,
Mama nak cerita kat Afiq..mama bangga bila ramai puji dan geram tengok badan Afiq sebab Afiq nampak besaq..tak padan ngan usia Afiq. Kalu afiq nak tau, kalu dibandingkan ngan badan abang aqil....abang aqil kena tunggu usia 5 bulan baru dapat sama ngan Afiq sekarang (2 bulan setengah). Mama plak tak sabar tunggu abah bawa kita shopping sebab nak bagi afiq pakai baju bergaya. Kalu dulu mama kena tunggu abang aqil usia 4 bulan untuk beli baju bergaya..Afiq tak payah. Sekarang juga leh bergaya..:) Tak da masalah nak pilih saiz baju.


Ha semalam aunty mekna hadiah kan baju kat afiq. Tulis disitu untuk baby 6 bulan tapi afiq dah bleh pakai! sendat plak tu! Abis semua orang gelak bila tengok afiq sendat pakai baju tu. Masa kami semua gelakkan afiq..afiq pun tersenyum macam mengerti!

Tau tak apa rahsianya? Afiq jadi gini sebabbbb...mama bagi full BF untuk Afiq. Mama terkilan, untuk abang aqil mama bagi BF sampai abang aqil umur 7 bulan...untuk afiq plak mama nak BF afiq sampai hati mama puas!Tapi kan afiq..mama sedey la..ada je cubaan mematah2kan usaha mama ni.

Ada satu petang tu, masa mama pulun pump susu dengan penuh kasih sayang...dengan semangat berkobar nak memenuhkan botol 5oz..ada sorang makcik tu tegur mama

Mak cik tu : Ishhhh kita ni kan, pulun la pump susu nak bagi anak...esok2 anak dah besar, ntah2 ingat kita ke tak macam kita ingat depa.

Mama : hahhh?

Mama terkejut afiq. Apa maksud makcik tu? mama sedey sangat2. Jangan la dia doakan yang tak baik untuk kita. Afiq kena janji ngan mama, afiq sayangkan mama macam mama sayangkan afiq. afiq kena jadi anak yang baik akhlak. Mama bukan minta balasan apa yang mama buat untuk afiq...tapi mama mengharapkan kasih sayang anak2 bila mama tua. Mama risau bila baca paper, ramai anak dah pandai buang mak bapak kat umah orang tua2. Itu zaman sekarang..kalu nanti cam na la.

Ada lagi afiq mama nak cerita..mak tok pun macam tak berapa setuju mama nak bagi full BF kat afiq. May be maktok ingat badan mama kecik kurus...tak mampu readykan susu untuk afiq yang kian besaq ni. hahahha. Tak ada la afiq..mama akan usaha sampai susu mama takkan putus2. Itu janji mama sayang. :) Insyallah. Mama rasa kecik hati juga bila mama balik tengok Afiq, maktok cakap afiq langsung tak nak telan susu formula. Ada cubaan di situ untuk mematahkan semangat mama. Mama ucap terima kasih sebab tak terima susu lembu tu. Hehheh. sekarang maktok dah pasrah dan leh terima yang afiq perlu susu mama sepenuhnya...:)

Untuk Aqil, maafkan mama sebab kejap sangat mama nyusukan Aqil. Kesedaraan agak lambat di situ. May be masa Aqil lahir, pendedahan susu ibu belum rancak macam sekarang ni. Sekarang ni macam2 jenis pump kedai jual sampai jenuh nak pilih beli mana satu. Dulu harga pun mahal...sekarang dah murah sikit. Syukur alhamdulillah.

Thanz to STYLO MAMA + SPECTRA 3 (dalam hati tingin nak pakai mandela plak..tapi mahallah!!) !!!

No comments:

Post a Comment