Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Monday, December 19, 2011

5 minit yang cukup menyakitkan

Jumaat lepas bawa anak2 beli barang kat gaint SP..ada satu menda berlaku yang aku takkan lupa sampai bila2. Cukup menyerikkan...cukup mengajar kami sebagai ibu bapa.

Lepas beli barang2 keperluan, aku masuk gardian beli barang2 mandian ...tup2 kan..mat pezal macam kelam kabut sambil serah afiq kat aku. Masa tu aku sibuk nak bayar itu ini. Dah la penuh tangan ngan barang, sambut plak afiq dalam dukungan..Pastu terpa cari troli yang ditinggal mat pezal.

Aqil HILANG...itu ayat mat pezal untuk aku. Rasa nak terjatuh duduk je masa tu. Aku takut sangat masa tu..takut Aqil kuar dari gaint. Aku pandang luar gaint...hujan turun maha lebat...hati aku pun nangis lebat macam ujan kat luar tu. Rasa itu la malapetaka untuk kami sebagai pengajaran jaga anak seelok mungkin.

Aku tunggu kat tempat mainan..tempat selalu aqil main. Aku doa2 biar la aqil kuar dari celah2 budak2 yang main papan longsor tu..Mat pezal plak hilang ntah ke mana cari Aqil. Dia soh aku tunggu situ..jangan ke mana2. Doa tak putus2 .... air mata tunggu nak tumpah je ke pipi...Tapi kalu aku nangis nanti aku jadi tak kuat. Aku yakin Aqil masih dekat ngan kami..


Lepas 5 minit tunggu, aku nampak kelibat mat pezal dukung Aqil yang tiyak. Syukur alhamdulillah. Rupanya Aqil tunggu kami depan pintu gaint. Ye salah kami sebab kami tak layan dia..nak aiskrim tapi aku cakap tunggu balik. Agaknya masa dia main2 tu..tak tahan sangat dia berlari kat depan pintu masuk gaint nakkan aiskrim. Mat pezal tika tu mungkin asik melayan afiq dalam dukungan...terlepas pandang masa Aqil tinggalkan tempat tu. Aqil-aqil....jangan buat lagi.


Allah hanya bagi kami merasa 5 minit kehilangan anak...kami terasa sangat memeritkan dan menggetar seluruh raga...bagaimana plak ibu yang kehilangan anak yang sampai lani tak jumpa2....? Aku dapat rasa...betapa sakitnya dada menahan rasa rindu yang membuak2...

No comments:

Post a Comment