Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Sunday, October 9, 2011

Pengalaman : Kelahiran kedua

Banyak hari aku nak story pengalaman bersalin kali kedua ni. Ramai cakap, tiap kelahiran berbeza...takkan sama. So memang betul. Walau ada pengalaman, blur gak aku. hehhehe occay bermulanya begini... Malam khamis 29 sep 2011, aku ni xcited buat list nak masuk opis keesokkan hari. Macam2 aku listkan supaya tak tertinggal..nak abiskan kerja yang tertunggak. TAPI...kul 2 pagi lebih cam tu...aku rasa len macam...sampai la aku tak tido sampai kul 5 pagi. Dah tak sedap hati...pastu asik nak pegi toilet ja....last aku p toilet rasa macam nak terkencing lagi..dan lagi...tapi len macam je....rupanya2 itu air ketuban lah! Bengong tul aku..yelah aku duk tengok dalam drama sekali air ketuban pecah..siap basah lencun lantai...tapi aku kuar skit2 je. Sampai aku kejut mak aku...mak aku cakap

"hurmmmmmmmm siap2 la cepat..tu dah nak bersalin la tu"

Duppppppppp...rasa tak ready segala macam perasaan. Lagipun tak sakit..Kali ni aku lebih "rilek"..capat towel..siap mandi sabun wangi2. Pastu siap bancuh milo 1 mug + cicah biskut. Aku tak nak lalui masa pengalaman lahir aqil....tak terdaya aku nak teran sebab tak makan langsung. Lepas siap2 sume sementara tunggu Mat Pezal siap aku siapkan raga (milo 3 in 1, air panas, roti, sudu....bla2x).

Sampai kat wisma perbidanan sakit puan sungai petani..aku terus dibawa masuk dalam labour room. Mat pezal setelkan pendaftaran...Nurse check dah buka laluan 3cm. Hurmmm...tapi still tak sakit, lepas tu kena sumbat ubat berak...:P.... Lepas setel kat jamban tu kan...haaaaa masa tu aku dah start sakit pinggang. Hazabbbbbbb sangat sakit pinggang ni. Alhamdulillah kali ni aku tak sakit lama...kul 7 pagi cam tu start sakit...10.11 setel selamat lahirkan Muhammad Afiq. Tak macam Aqil dulu aku sakit 2 pagi...12.34 tgh hr selamatkan lahirkan
Aqil.

Muka lepas selamat semuanya...alhamdulillah



Hadiah dari tempat bersalin. Ada 1 lagi dari tajaan Friso. Lupa nak letak sekali..:P



Mama and Afiq


No comments:

Post a Comment