Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, September 22, 2011

Tersentap aku

Ishhh geram aku. Aku tau la aku ni bukan insan baik sangat..banyak lagi buruk dari yang baik dalam diri aku. Tapi...aku sangat keciwa ngan sorang kawan aku ni. Kawan masa zaman aku kecik2 dulu. Main pondok sama2..main basikal sama2...main panjat sama2....sampai tika tu family dia cerai berai. Dia pindah lepas abis sekolah menengah then kawin muda. Sedey aku masa kawin dia langsung tak jemput. Aku risik2 jiran ngan abah dia..mak dia wat kecik2 je kenduri so aku occay la cuba faham walau kecik hati.

Setahun lepas gitu aku terjumpa dia dalam FB..tu pun adik aku terjumpa dulu dari kawan2 kampung kami. Aku add dia. Terkejut aku..dulu orang pangge dia nani (bukan nama sebenar) gemok..sian dia. Tak ramai pun kawan ngan dia. Aku ngan adik aku je paling rapat. Occay lepas aku add dia dalam FB aku ni terkejut aku..dia bukan macam dulu. Body pun nak ala2 model dah. Dressing mak aihhh...memang tip top abis. kalah zaman budak2 dulu yang selebeh tok sah cakap. Adik aku juga citer dia dah pun janda. Anak ada sorang tapi mak dia jagakan sedangkan dia di key el. Patut la moden sakan.

Termenung aku tadi bila dia update pic terbaru ngan baju masyaallah nampak half dua ketoi roti ban. Aku tak pikir panjang...terus je tegur minta dia tutup la skit. Jangan la terdedah sangat kalu nk berposing tu. tau la sekarang dia dah comey..sexy. Aku baca plak ramai jantan duk puji sakan..terbaik la..cun la..segala bagai. Puiiiiiiiiii mata laki kannn...macam2 tu puji yang amat. Tak da 1 pun yang tegur. Sedih aku. Aku terus tegur cakap 'nani...tutup la skit' tu je..pastu ada mamat mana sambung kata "terbaikkkkkkkkk". Hamboi aku balas "terbaikkkkkkkk?" pastu nani balas cakap jangan la kasi statement ganas. Aku tegur soh tutup skit je pun(klu aku soh tutup banyak..ada dia mau ikut? sapa la aku kan?). Duk kejap tu dia cakap..."wat pa tutup..baik buka" cinabeng punya kawan. Hangin aku. Nak je aku reply "bogel je la nani. abes citer"

Aku rasa kawan aku tu tengah kembang punggung orang puji dia sexy n comel. Aku sebagai kawan..sedeylahhh. ya Allah tolong la bimbing kawanku itu. Kembali dia ke pangkal jalan. amin.

No comments:

Post a Comment