Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, September 27, 2011

Isu Hudud

Pelik aku tok guru duk pong pang pong pang sana sini nak laksanakan hudud. Lagi aku pelik duk jaja Tun tak bagi laksanakan. Dah berapa tahun dah Tun tak jadi PM...awat dok tunggu lagi? laksanakan la kat kelantan tu. Aku pun tak sabar nak tengok keberkesanan hudud ni. Kalu bagus....mendadak turun kes jenayah...insyallah...aku yakin negeri2 len pun mesti akan terikut.

Tapi...ada lagi masalah. Asik duk kata nak laksana...tapi tak buleh ka..kuar risalah atau apa2 medium kepada masyarakat pasal hudud ni. Explain dari basic sampai part macam mana nak laksanakan. Bagi orang faham betul2 kalu dah excited sangat. lepas tu leh dak kalu wat himpunan semua ulamak bincang pasal hudud ni sesuai ke dak laksanakan di malaysia. Ni undang2 bukan calang2 nak laksanakan dimana saksi mesti la orang yang adil, amanah dan beragama. Mudah ka nak jatuh hukuman kat pesalah kalu saksi pun macam puiiiiiiiiiiiiiii. Ha..cam na tu? Aku tak kata hudud ni tak bagus...kalu laksanakan pun aku alhamdulillah...itukan hukum dari Allah SWT.

Yang aku nak gelak...tok guru asyik duk kata orang takut hudud tu...macam orang takut hantu. Ado ka cakap macam tu. Orang yang menentang ni sebenarnya masih banyak timbul persoalan..tak clear may be tak berapa nampak macam mana nak laksanakan.


Hope Harakah ka..apa2 la dari orang bijak pandai PAS...tolong la tulis skit2 pasal hudud ni dari basic sampai la leh jadi macam akta2 yang termaksub dalam undang2 jenayah malaysia.


***aku ni masih jahil bab agama..tapi aku nak benar tau pasal hudud.

No comments:

Post a Comment