Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, September 27, 2011

Dah ada tanda2 nak bersalin

Occay aku nak sambung citer lepas aku kaur wad. Ekceli aku tak leh lagi kuar wad pagi ahad tu sebab doc masih nak monitor aku. Tapi aku minta gak balik disebabkan segala suntikan dah aku terima malam tu. Setel sume dah. Ahad tu dah tak da pa2 just terima makan ubat..drip pun dah buka sebab tangan aku pun dah nak membengkak. Lagipun mat pezal cam dah bosan dah..yelah mana nak sama ngan orang sakit ngan orang tak sakit duk wad kan. So, aku memang nampak muka dia dah bosan giler tambah2 aku pun dah cool balikkan. Baik balik. Tapi kira occay gak la tu sebab kami amik single room so..privacy tetap ada. Nak sayang2 pun boleh. wakakkaakk...sayang jadah apa kalu sakit2 kan. Pang sedassss...


Yang bestnya kan aku dapat bilik masa aku bersalin Aqil dulu. Terkenang dulu2 masa nak lahir Aqil..masa nak sambut Aqil dalam dukungan aku ni. Tersentuh hati beb...huhuh

Occay dah balik..pagi semalam plak aku stress balik. Kul 3.30 pagi semalam aku bangun buang air kencing...tengok2 ada lendir..banyak! Takut aku...termenung aku bila masuk bilik. Nak kasi tau mat pezal kesian plak...tengok dia tido pulas kemain. Kang kul 5 pagi dia nak kena bangun siap2 pegi kerja. So, aku pendam. Kul 4.30 pagi cam tu aku masuk toilet sekali lagii....sekali lagi aku terkejut bercampur cuak..kali ni lendir campur darah! Waaaaaaaa...tapi tak sakit tau. Terus masuk bilik bagi tau mat pezal. Lantak la kaco dia pun

"Abangggggggg jangan pegi kerja tau hari ni. Ada lendir campur darah ni duk kuar. Banyakkkkk"

Mat pezal aku nampak cam angguk je..sepatah tak kata. Dia ni bukan leh kaco time tido. Huh...ntah dengar ke idak ntah. Sampai subuh aku tak leh lena..sambil2 tu aku masuk dapur curi2 makan. Takut aku terberanak bila terbit matahari. Taknak peristiwa dulu berulang lagi. Dulu masa Aqil..aku langsung tak makan...nak pushhh pun tak terdaya, last2 kena vacum..nah hambekkk..so kali ni apa2 aku nk standby. Pengalaman mengajar kitakan??


Pagi tu kul 9 bergerak ke tempat aku masud wad tu...sampai Dr Zainol on call plak. So, jumpa Dr Jes sekali lagi. aduss....dia check bawah tu...sakit giler. Lepas tu dia macam tarik sesuatu...ha kuar segala lendir..dia tunjuk kat mat pezal. Apa jadahnya ntah aku plak malu bila tengok Dr Jes duk tunjuk2 lendir tu kat mat pezal. Aku tak tengok langsung reaksi mat pezal. Ntah apa kena aku ni.

Dr Jes : Ni sebenarnya ...&*%^&$%$ (ntah apa punya istilah aku lupa)..datangnya menda ni dari selaput baby. tak apa cam ni...kecuali kalu kuar bersama air ketuban...you memang kena bersalin lah.

Mat Pezal : So, menda ni tak da effect pa2 la?

Dr Jes : Tak pa...it's ok lagi. Tapi ada sakit2 ngan kontraksi kerap...kena masuk labour room lah


Senyum je Dr Jes


Aku : tadi doc check..rahim saya ada buka berapa cm?


Dr Jes : Haaa dah buka balik 3 cm tu ..tapi you tak payah risau. selagi tak 5-6cm..keadaan tak membahayakan lagi.


Bincang2 tu...dia nasihat balik je rest umah dulu. kalu tunggu dalam wad pun belum tentu aku nak bersalin. Kang membazir masa ngan $$$$ je kan. Dr jes cakap lagi kadar masa kelahiran setelah kuar lender tu ada amik masa 2 hingga 2 minggu bergantung pada ibu hamil. So...tak lah bila. Berdebar2 aku., Hari ni dah 2 hari aku alami..esok lusa tak tau lagi. Takut gak nak pegi keja jumaat ni. Niat nak El....tapi teringat kerja yang tak setel2 lagi. Ishhh tak boleh la orang take over keja yang aku buat separuh jalan. tadi pun, ada aku pass satu kerja penting kat kawan. tu pun dalam hati..alahaiiii sian menyusahkan kawan walau kawan aku tu...rasanya dia occay je. Nama pun keja dalam team kan. Hurmmm doa2kan la aku semoga dipermudahkan bersalin. Aminnnnn

No comments:

Post a Comment