Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, September 15, 2011

Cinta monyet...tetiba teringat

Uihh galak plak aku ni..tetiba melayan perasaan teringat zaman muda remaja dulu2. Masih ingat masa aku darjah 3...diulang darjah 3 yer ada sorang abang ni Ya Allah sangat2 la suka kaco aku. Tiap hari tak lalu depan kelas aku tak boleh. Stress aku. Tak larat nak jerit "Jangan kaco sayaaaaaaaaaaaaaa". Rasanya beratus kali aku duk ulang ayat tu. Bila aku tanya napa la suka sangat kaco aku ha? ha? haaaa? tau dia cakap pa

Mamat poyo : Saya suka rambut awak.

Cam hape jer. Dulu masa aku sekolah rendah memang aku tak bertudung (bertudung secara seres masa darjah 5)..eksen nak tayang rambut aku cecah pinggang! Sian mak aku...hari2 kena dandan rambut aku ngan adik pinat aku....bebel dia sampai soh abah aku p potong. Abah aku plak wat tak layan je...heheheh. Sian mak.

Disebab tak tahan sangat aku ngadu je kat sepupu aku paling senior..uihhhh berasap dia bila dapat tau aku dikaco mamat poyo tu. Mana aku tak takut...aku nak balik sekolah (bila ada aktiviti ko-ko sebelah petang) boleh plak dia tunggu depan kampung dia..gerun seyyyy. Time pagi2 ok la sebab aku gi sekolah tumpang arwah cikgu yusof. Baik cikgu tu..yang best kalu lambat, kami tak yah jawab...pandai2 la arwah cikgu jumpa cikgu besaq. Banyak kali oooo kami terlambat pi sekolah. Terbayang2 aku wajah arwah cikgu bila terlambat...gelisah! Sekali tu hari isnin...sampai2 orang dah mula buat perhimpunan. Ohhh sangat popular tika itu, penumpang2 cikgu glemer sekejap bila sume pandang kami turun sorang2 dari van cikgu depan perhimpunan. Ekkekekek...

Occay berbalik mamat poyo tu...tak tau napa la dia taksub sangat ngan rambut aku ni, padahal kalu terungai dandan cantik2 yang mak aku buat...mesti aku persis rupa hantu langsuir. Kembang je rambut aku kalu mak aku tak dandan. Ekekke..Penah mamat tu hampir nak kena cepuk ngan cousin aku sebab duk kaco aku sangat. Tapi tak penah serik!

Bila abah bawa aku ngan adik pinat aku potong..masa tu sedih sangat2. Hampir jatuh air mata bila rambut tu jatuh ke lantai. Amoi yang potong tu pun tak sanggup nak potong. Tanya abah aku berkali...betul2 ker nak potong. Mak aku tak ikut..aku rasa mak aku pun tak sampai hati tengok rambut kami dipotong...tapi dia juga yang soh potong. Aku tau..mak letih hari2 kena ngadap rambut kami ni...terpaksa.

Lepas potong rambut...mamat tu terkejut gila tengok rambut ketot aku (paras bahu). Siap mai jumpa...napa potong rambut?

Aku : sukahati aku la...rambut aku.

Hakahakghakhakkk...hari2 aku nampak wajah kekecewaan dia. Terpikir aku...mamat ni syok kat rambut aku ka atau diri aku ni??? Kalu aku tau dia suka rambut aku je senang, aku kasi je rambut aku yang potong tu...kan senang.Hang tenung la hari2 asalkan jangan kaco aku. Eh tapi kan, abah aku soh amoi tu bungkus rambut aku ngan adik aku bawa balik. Pastu mak aku tanam kat pokok pisang. Orang tua2 la kata rambut akan cepat panjang balik. tak paham tul mak aku ni....dia soh potong..tapi berharap rambut anak2 dia cepat panjang balik. Sapa yang nyesal sebenarnya ni??

Eh tajuk aku cinta monyet kan? tapi tak da la aku rasa bercinta ngan mamat tu pun. Nyampah ada. hahahhaha. tapi aku heran, masa aku sekolah rendah dulu...napa aku tak jumpa mat pezal awal? Masa tu aku darjah 3, mat pezal darjah 5. Kenapa kami tak penah kenal? Ohhh kalu la aku jumpa mat pezal waktu tu....ni bukan dikatakan cinta monyet dah ni...gila2 punya cinta. Dari darjah 3 sampai tahun 2011! haaa lama gilakan kalu nak dihitungnya kalu kami dah kenal time tu...:). tapi masa darjah 3, takkan la aku nak cinta2 kan. Ohhh tersangatlah gatai punggung occay kalu bercinta time tu! kehkehkeh.

Ermmm tak kisah la kami lambat ke..cepat ka jumpa...apa2 pun aku teramat bahagia ngan mat pezal. Doakan kami bahgia hingga akhir hayat kami...dan yang penting...bahagia hingga "di sana" :) I love you ABANG!

No comments:

Post a Comment