Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, September 27, 2011

Alkisah ditahan wad sop sop sop

Sebelum ni aku ada story ada open house kat site aku. Macam2 yang aku nak melantak. Aku melantak skit je walau jamuan sampai petang. Niat petang lepas zohor nak sambung kedaqah...tapi terasa kenyang plak. Kang tak larat bawa perut.

Occay setel yang tu, malam tu aku start cirit. Sah food poisoining! cirit start dari kul 2 pagi sampai ke siang. Dah la keesokkannya aku ada meting. kalu tak kerana meeting tu...sah2 aku EL. Kerana aku ni sorang yang bertanggungjawab...gagah la diri pegi walau bontot dah terasa pedih giler aski ulang alik masuk toilet. Masa pi site tak silap dah 6 kali aku ulang alik masuk jamban...sampai jamban tak bau jamban..bau aku je. hukhukhuk

Abis meeting aku minta kat bos lina nak p klinik. Sekali pegi mak aihhhh makhluk Allah rami sesangat. Frust aku. Takkan nak tunggu ngan keadaan cirit cam ni. Aku blah balik terus. Balik pekena ubat len plak. Dah 3 pil aku telan tak jalan. Balik umah rest2 pun tak tenang. Kuar masuk jamban gak...petang kul 3 lebih aku esmes je bos tak nak masuk keja. Tak larat sangat dah. Rasa flat dah badan aku. Mat pezal aku kerah dia p amik laptop aku kat site. Balik dari site aku terus ajak dia pegi klinik perbidanan dr zainol.

Sampai2 Dr Zainol tak da. Memang apa2 hal bab cam ni aku jumpa Dr Zainol. Kiranya dia ni gynae aku la sejak Aqil. So aku jumpa Dr Jes. Dr Jes check perut aku dah mengeras...and ada kontraksi dah pun. Check bawah hurmmm dah buka 3cm! nerves aku. Dulu masa sakit aqil...sakit guling2 baru buka 1cm. Ni terus 3cam mau aku tak cuak. Terus dihantar masuk wad. Segera itu juga aku terima drip ngan 1 suntikan tahan sakit. Seksa tok sah cakap. Rasa nak marah2 je apa yang tak kena dimata. Ekekekek. Mat pezal tak abis gosok aku sana sini...Sat kat pinggang...sat perut..Mulut tak henti doa. Aku takut sebab aku belum betul2 cukup bulan, bukan tiba masanya lagi.

Dalam kul 6 lebih mak, abah, Aqil n maktam sampai. Reaksi Aqil? huhhh masuk2 je dalam bilik

Aqil : Mama demam ehhhh?

Adus...hang ni Aqil..dah nak dapat adik dah la. Ada gak Aqil turut gosok2 belakang aku. tapi kejap. Dia lebih teruja nak lepak luar tengok baby kat "bilik pameran". Malam tu aku kena suntik ubat kasi paru2 baby matang. sakitnyaaaaaa sekali kena tak bergerak kaki aku duk tahan sakit. 5 minit baru aku leh gerak selesa skit. Huhuhuhu


occay esoknya plak kena lagi jarum..kiranya...redha la kalu nampak misi pegang jarum tu. Sume jarum aku kena 5! bontot kiri kanan huaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Pagi Ahad aku discharged. Lega! Siap dapat 4 hari MC. Sapa tak suka wes? Ye aku je tak suka...sebab banyak menda aku blum setelkan bab kerja ni. Sian kawan2 aku nak kena cover. Hope jumaat aku okey dah buleh kembali kerja. Kalu tak larat macam hari ni...rasa terus tak masuk opis kot sampai aku abis cuti bersalin hihihih..:P

Pesanan buat ibu mengandung : Hati2 la pemakanan anda sekiranya dah makin sarat..Bila cirit...pegi la check terus ngan doktor.

No comments:

Post a Comment