Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Wednesday, September 21, 2011

5 Minit pun berkira

Hangin giler aku semalam pegi checkup. Apsal ehh asal je aku pegi checkup...susah nak menyenangkan hati. Ada je yang tak kena walau aku cuba...cuba..cuba berpikiran positif. Aku cuba memahamkan kerja misi ni. Aku cuba pujuk hati...tapi masih mendatangkan geram di hati.

Citer semalam...buku merah aku misi tulis jumpa doctor kul 3pm untuk scan. Oret aku pegi awal. 2.30 aku dah cabut dari keja pegi klinik. Amik masa tak sampai pun 5 minit. Dekat sangat ha...Dah sampai macam biasa amik giliran. Nak amik giliran pun dekat 10 minit baru dapat. Pastu tunggu plak untuk timbang segala tu pun amik masa 30-40minit menunggu. Sempat layan half ceta indon pastu sambung tengok half citer bella.

Then gi makmal wat urine test plak. Ni pun amik masa. Dapat result...glupppp mampos Hb rendah lagi. Jatuh merudum 9.8! Sebelum ni 11..tu pun kena tarbiah berjela. Tunggu lagi yang amik masa agak lama...ahhhhhhhhh bosan! dapat turn terus masuk jumpa misi...hah tak banyak cakap dia soh p amik darah. waaaaaaaaaaaaaa ni menci ni

Misi kat tempat amik darah tu cucuk aku 2 kali. Alasan "urat awak ni kecik sangat. dah la orang kecik molek...susah nak cari urat" haaaaa yelah tu...pastu puji aku comel segalanya apa...bla..bla..bla...huh, nak bodek aku..nak buang rasa bersalah la tu sebab cucuk aku 2 kali. Sakit tau! Eh aku comel ka?? Hahahhahaaaa...

Then gi makmal anto darah aku...tunggu result plak. hah Hb aku 11.2. Apsal tadi 9.8??? membazir darah je! Mau aku tak marah. Pastu pi la balik bilik misi tadi. Dia cakap "haaaaa nasib baik naik" Amboi kalu tak naik, nak cucuk bontot plak ka? huhuhu

Occay yang ni mendatangkan angin taufan aku, tapi disebabkan aku ni baik hati aku simpan dalam hati. Biar la taufan tu pukul2 hati kecikku ini. Selesai check sume tepat kul 5 (ni jam aku cepat skit...klu jam betul aku rasa tak sampai kul 5 lagi ni)..

Misi A : Eh dah dekat kul 5 ni...dia ni kena jumpa doc untuk scan. Tak pa ka?

Misi B : Ntah laa....

Misi A : Ishhh sat gi kalu refer kat doc..doc marah plak. Dah nak balik ni

Misi B : Soh mai hari len lah.

Misi A : ehh kalu awak mai esok boleh? dah kul 5 ni..doc pun dah nak balik

Masa ni temp aku memang high giler.

Aku : Esok tak leh...saya ada hal kerja.

Misi A : Cam tu datang next week lah yer. Ye tak te pun next week awak kena checkup lagi ni..dah dekat bersalin lagi kena kerap checkup.

Aku : ??? (diam je kejap) hurmmm ikutlah (nada cuak bercampur nyampah)


Dalam hati nak menjerit je cam ni

" Ehhhhhhhhhh klu jumpa doc tu, amik masa setengah jam ker??? setahu aku duk jumpa doc amik masa 5 minit cam tu ja. Takkan 5 minit pun berkira sangat????? Abis apa guna doc dapat elaun kritikal elaun segala bagai...kalau takat 5 minit berkira nak mampos?????"


Lepas kuar ngan hati sebal letak plak buku merah dalam bakul appointment. Nak tunggu dapat appoitment pun amik masa 10 minit? Sume misi kalut balik. 2, 3 orang dah pandang buku aku tu..tapi wat dek je. Memang kurang asam! Aku sedey la cam ni...dah la sarat cam ni...dengan tak laratnya..dilayan macam hape je...lagi buat aku letey. sop sop sop sopppp

Nasib baik balik umah ada penyejuk hati. Sapa? Aqil la..hehhe. Masuk bilik aku tunjuk tempat aku kena cucuk. Aku sengaja tak buka kapas yang misi tempek tu semata2 nak tayang kat Aqil.

Aqil : Sakit dak?

Aku : Eh sakit laaa

Aqil : nak pegang...( elok abis dia cakap terus pegang. Ayat bunyi macam minta izin kononnya..)

Aku : arghhhhhhh sakitnya (sengaja wat ngada sakit sangat2 sampai berkerut muka Aqil tengok aku wat2 sakit..hahahha)

Aqil : Sian mama....doktor cucuk mama

Aku : Mama nak buang la kapas ni

Aqil : Angann..(jangan)...nanti mama cakit (uihhh ayat ni buat aku terasa sayu hati. Aqil taknak tengok aku sakit. Terharunyaaaaaaa)

Aku : Tak pa...dah ok ni...darah dah tak da pun (aku buka tunjuk kat dia...dia tengok macam dah ok...dia terima. So, akuleh cabut buang. Ekkekekkekek)


Sayang Aqil!

No comments:

Post a Comment