Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Monday, July 25, 2011

Nak kawin perlu buat LOAN?

Sekarang ni, orang nak kawin macam-macam kena ready kan. Kalu artis len la...siap ada orang taja. lagi glemer...lagi la tak payah serabut pala. Sume orang mai sua nak taja itu ni. Kita ni orang biasa...macam-macam nak pikir nak kena beli itu ini..booking itu ini.

Pada aku kalu kawin biar la ikut kemampuan. Kalu dah gaji ciput cukup untuk diri dan tampung famliy skit-skit...perlu ka sampai buat loan yang mencecah puluhan ribu. Mak datuk...mampus nak bayar. Plak tu ada yang berani buat loan, tang nak bayar amik masa berbelas tahun! Oh ini kerja gila!!!

Baik kawin ala kadar...lepas kawin tak da nak perlu pikir bayar utang. abis kenduri..abis dah pasal bab kawin ni. Pikir bab pulun buat anak ja kan. hakhakhak. Ni ada orang...lepas kenduri..ohh sibuk duk kira bayar utang, pastu anak kuar sorang..oh lagi kalut nak korek duit. Tak ker menyiksa jiwa dan raga?


pada bakal-bakal nak jadi somi dan bini orang, nak kawin tu tak yah la pikir pasal kenduri gah-gah. Tak kemana pun. Wat la gah mana pun, sesempurna mana pun...mesti ada gak orang komen itu ini. Manusia tak penah puas occay, walau kita dah cuba buat yang terbaik. Baik kawin ala kadar...orang nak ngata pun..lantak la...lagipun, depa tak da nak sumbang wet ke apa-apa kan?


Kenapa aku tetiba buat entry cam ni? sebab aku sedang berhadapan ngan insan ni dan aku tak tau nak tegur dia macam mana. Nak kata lebih-lebih...bukan aku nak kena bayar kan..dia yang bayar. So, tengok je la...


*Jauh di sudut hati....kesiannn*

No comments:

Post a Comment