Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Wednesday, July 6, 2011

Cerita Cameron Highland

At last...sampai gak aku kat Cameron Highland (CH) ni. Dah berkurun ngidam nak pi. Dulu dikira tak aci aku ngidam tanpa ada isi. Kali ni tul-tul ada isi, haaa baru mat pezal tul-tul bawa! ekekkee. Tak puas pegi sebab terasa kejap sangat. Seelok mau duk sana 3hari 2malam. Kos pun tak tinggi sangat. Cuma hotel la mahal skit dari biasa. Mana-mana tempat memang gitu kan. Asalkan weekend mencanak nek harga. Bukan takat 2,3 hinggit. Ada yang nek sampai rm50! So, pandai-pandai la pilih.

Okes...meh layan gambo aku snap ni.

Da signborad


Kat mana ni ha? lupa dah aku. Rasanya kawasan Kg Raja.



Sampai je kat Taman rama-rama Aqil minta eskrem. Ades...sejuk la Aqil!


Mama dan Aqil


Ini kawan Aqil. Syakir. Aqil pangge Cakir.


Masa ni tengok tikus comel duk makan jagung. Tak tau la apa yang buat aqil sampai cam tu


Dalam cermin tu tak silap ada Iguana


Aqil nak pegang tapi takut.


Dalam taman ni ada ular. Tobat aku nak pi dekat. Aku sangat takutkan ular ...apa menantang yang panjang-panjang. Aku tengok dari jauh je. Ceqing je bulu roma aku. geli-geli..


Ni kat ES stoberi sebelah hotel Equatorial. Buah stoberi dia..nala besaq!


Parking



Check-in dulu @Hotel titiwangsa. Dari 10 bintang aku kasi 7 bintang. Selesa. Lepas tu ada bfast + steamboat. Steamboat dia jenuh makan. Leh topup. Semalam rm188. Bagi aku sangat berbaloi.



Ni bilik untuk 2 orang. Katil King tu...




Apa nama tempat ni. tempat jual kaktus. Tak beli pun. Aku tak minat.


Budak ni kalu nampak menda ni...tak pa dah. Mulut dia asik prengggggggg..prenggggg..prengggggg...mat motor la katakan!


Ha, tempat ni cactus point. hehehhe


Kat tempat stoberi lagi. Dekat-dekat ngan hotel kami. Tapi still kena nek keta. Nyeri nak parking. Tempat ni berbukit.




Wajib pekena eskrem stoberi. Tapi stoberinya punya la masam yang hamat!. Rm5 kot . Ntah..mat pezal yang beli. Amacam...romantik tak? hahahhaha




Amacam..leh jadi model eskrem stoberi dok? wakkaka pasan + poyo = itulah aku!



Okes, gambar bawah ni gambar keesokan harinya. Siap bfast kami konvoi pi ladang teh boh. Mak oiii jauh bebenor. Kalah jalan balik pulau. Sangat-sangat la nyeri. perlu skill driving yang tinggi! Sapa yang baru belajar drive keta...sila la nangis...anda tidak layak! ahhahahhaha


Amacam...cantik tak view ni? Aku nek rasa macam tak moh turun. Nak duk lama-lama kat atas tu. Indah dan mendamaikan.

Okes...ampa layan la gambar-gambar bawah ni. Tak larat aku nak letak caption.



Belakang tu kilang teh boh. Aku masuk sekerat ja. Tak larat kepung Aqil.






Sini kat Bharat teh lak. Cantik! Bukan aku yang cantik...tu teh-teh kat bawah tu...



RM10.00!! Muqah gila kan? hahhahaha


Ha...gambar aku dah bercampur-campur dah ni. Ampa layan je la.. malas nak susun dah. hahhaha



Aqil gayat. Takut tengok lereng-lereng teh tu..


Haihh dah berkedut muka aku. Tua dah aku.. sop sop sop



Eh sesat plak gambar ni. Ni snap masa kat ES Strawberi.


Cantiknyaaaaaaaa....tak moh balik!!!





No comments:

Post a Comment