Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, June 23, 2011

Demam drama ka demam novel?

Makin banyak TV main citer yang diapdatasi dari novel-novel. Untung la penulis novel, novel yang lama-lama dapat permintaan diulang cetak. Rezeki-rezeki. Aku dulu tingin nak jadi penulis novel...tapi takat berangan pooodah la kan. Semua ni perlu pengorbanan masa, tenaga dan $$$$$.

Tak pa la, tak jadi penulis novel..jadi pemburu novel pun jadi lah. Tapi letey la, asalkan drama ceduk dari novel...aku punya la gigih duk cari kat mana nak beli. Dah jadi hantu novel plak. Tak baik untuk kesihatan poket aku ni. Setakat ni Mat pezal belum bising aku hari-hari belek novel. Syukur-syukur. Abang wat tak nampak dah la ehh..dok pun abang anggap i tengah baca kitab ka..buku agama ka...huhuhuh.

Last week aku terpikir tak kan la aku nk beli sume novel yang aku tingin nak baca. Sekali baca, lempaq masuk dalam kotak. Membazir je kan. Maka aku ngan sorang user pakat pi pinjam kat library dah lah. Bukti?

Tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...ni dia pamplet library yang aku pi. Baru lagi. Tapi buku tak banyak sangat. Harap je besaq. Orang pun tak ramai. Tak perasan ngan kewujudan library ni kot. Tul-tul depan Hospital Kepala Batas.




Ni yang aku pinjam. Aku ingat ceta dari Sri Diah best-best...tapi aku jadi tak minat lah. Tak best mana pun. setakat biasa-biasa ja. May be aku belum jumpa karya dia yang tul-tul terbaik. Karya fauziah ashari memang mantap. Tu kesinambungan novel ombak rindu. Sekarang aku nak cari lagi 1 novel sinambungnya lagi. Ni buat aku nyampah ni. Ada sambung-sambung plak. Lafazkan cintamu aku belum abis baca.



Haaaa...ni aku tak pinjam. Aku beli sendiri. Beli dah lama...tak abis pun baca lagi. Apa la aku ni. Yang novel pulun sehari suntuk! Tapi buku ni memang bagus la dibaca semua golongan.

No comments:

Post a Comment