Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, March 15, 2011

Aqil demam, aku sakit jiwa!!!

Semalam kesian gila tengok Aqil. kejap dia kesejukan kejap dia kepanasan. Paling klimaks masa kul 2 pagi dia tertiba bangun buka pintu bilik tanpa aku sedaq dia lari ke bilik mak tok dia.

"mak tokkkkkkkkkk" jerit macam nampak toyol.

Aku ni baru tertidur bangun terkejut. Dada aku aku ni berombak macam ombak tsunami dah ha. Kalut aku lari ke bilik mak aku. Aqil duk meraung depan pintu bilik mak tok dia. Mak aku kuar. Kami tengok badan dia basah. Peluh merenik kat dahi. Pastu Aqil lari ke dapur plak dah.

"nak ayaqqqqqqqqqqq...nak ayaqqqqqqqqqqqq" ades...aku blur tengok Aqil macam cacing kepanasan. Aku peluk Aqil. Mak aihhhh panas giler badan. mak aku bagi dia ayaq masak. Pastu aku pujuk dia masuk bilik.


Mama : Aqil panas ehhh? Nanti mama buka kipas laju2. tapi kena makan ubat dulu. nanti kena masuk hospital macam dulu, nak?

Aqil : tak mauuuuuu (air mata duk meleleh sambil mencakung tengah dapoq)

Aqil : Mama...aqil demammmm (adu dia)

Mama : Aqil memang demam pun kan??jom makan ubat.

Aqil : Jom...ukung (haihh ngada2 minta dukung plak dah)

Ha tu la, petang sebelum tu aku bagi makan ubat main-main. Meludah. Lepas aku bagi je ubat terus dia nak tido. TAPI!!

Ngada-ngada lagi nak tido atas riba aku lak..Terpaksa la. Kalu aku tolak, teqeyak lagi kang. Kang aku lak tak dapek nak tido ha..


Pagi tadi sampai aku lambat masuk keja sebab sakit pala duk bangun kejap-kejap tengok Aqil. Dah la masuk kerja terasa serabut, ada hamba Allah plak duk senggal wat keja dan nyusahkan aku. Asik dia je nak menang, ampa rasa cam na? Nak sekeh? Aku rasa nak cekik-cekik je orang tu!!

No comments:

Post a Comment