Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Wednesday, February 23, 2011

Cerita Aqil : bahasa yang tak faham

Semalam duk sonok tengok tibi layan citer Hani, Aqil tetiba mai kat aku.

Aqil : mamaaaa...apuuuu'ak'ala

Aku : Hah?

Aqil : apuuuu'ak'alaaaaaa

Aku : Alaaa mama tak pahammmmm

Aqil : mama, apuuuu'ak'alaaaa

Ishh tabah sungguh Aqil layan mama dia yang tak reti n faham bahasa anak. Aku gosok pala. Apa la yang Aqil nak sampaikan kat aku ni. Aku cakap lagi aku tak faham. Lepas tu ngan tak sangka dia wat muka cam tak puas hati. tangan kecik dia tarik jari jemari aku ni.

Aqil : Agun-agun (bangun)

Aku : Alaaaaa malassss...nak tengok tibiii

Aqil : Agunnnnnnnnn

Kena la mengalah ngan budak kecik ni. Dia tarik tangan aku ke bilik.

Aqil : mama...tuuuuuuu

Jari tunjuk Aqil yang kecik lagi ketot tu tunjuk lampu di siling. huhuhuh lampu berkelip-kelip

Aku : oooooo lampu tak nyala kaaaaaa..adus, ingat apa la.

Aqil senggih. Lampu wat hal lak. Penin aihhhh tengok lampu nyala macam kat night club tu. huhuhu

No comments:

Post a Comment