Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Sunday, January 30, 2011

Cerita Aqil dan telor

Jumaat hari tu Mat Pezal ajak ronda pasar malam Taman Bertam. Apa lagi kejap je aku siap. Sebab aku ni terasa nak makan laksa. Terasa nak makan yer bukan mengidam apa-apa yer. Malas dia nak drive keta kami merempit je pegi. Lama tak merempit kami tiga beranak.

Mama : ha tu laksa...nak beli. Tingin nak makan.

Mat Pezal : Apa kata kita makan kat sini ja. Tu tempat kosong ujung tuh

Mama : Aqil nak laksa??

Aqil : nak..nakkkkkkkkkkkk (mulut dah kata nak, sekali ngan angguk kepala lagi)

Maka makan la kami tiga beranak. Masa mula nak makan tu kan...

Mat Pezal : Aqil nak teloq dak?

Ada pat biji telor atas meja tu.

Aqil : haaa..nak..nakkkkkkkk....nak eloq Aqil. Niii

Aqil tepuk-tepuk celah kangkang dia. Hishhhhhh ni sapa yang ngajor gini ha? huhuhu..kelolo occay!

Mama : Tu teloq Aqil, abah tanya nak teloq ayam ke idak..hishhhhhhh

Aqil senggih

Aqil : ooooooooo eloq ayammm (ceh, nak wat loyar buruk la tu)

Mat Pezal? hmm gelak je. Kan aku dah kata anak ngan bapak sama je. Suka megusik dan melawak yang membuatkan aku geram.

No comments:

Post a Comment