Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Wednesday, December 15, 2010

Seribu kali cinta

Aku dapat rasakan ramai yang follow citer 1000x cinta kat tv3 tiap2 petang. Sini aku sikit nak komen arrr walau jalan citer yang menarik (lebih kurang sama ngan jalan citer omputih yang aku dah lupa tajuknya) tapi ia membuat aku sedikit jelik.

Rata2 tibi yang cakap penang/kedah...sangat2 la overrrrrrr! apsal aaa kalu nak cakap penang mesti mulut tu terjuih-juih overnya? cakap elok2 tak leh ka?? watak peah ngan kak kiah, sangat la over cakap utara. Punya la nak bagi bunyi utara, terherot-herot mulut nak cakap. Macam payah. Nanti orang2 negeri len tengok, mesti kata

"hishhhhhhhh teruk bebenor orang sana cakap. Mulut muncung kiri kanan"

Ha, kang jadi lagu tu. Bukan setakat drama ni ja, drama2 lain yang guna bahasa utara pun dua kali lima sama dengan ten. huh!

Apa2pun aku sebagai anak jati orang utara sangat menghargai penerbit yang pilih bahasa utara ni untuk drama2 depa. makasih na!

No comments:

Post a Comment