Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Wednesday, December 8, 2010

Aku berlagak?

Aku sikit tersentak ngan tempelak kawan aku. Ni gara-gara aku cakap aku nak beli keta Alpat. Dia kata dia beli keta kecik ja..hidup biar sederhana.

Aku bukan berlagak tapi tiap manusia punya impian. Tak salah kan kalu kita idamkan apa yang kita nak hatta banglo 80 tingkat sekali pun..:P Impian kita ni buat kita jadi lebih kuat berusaha. Tak dapat yang kita mahu, sekurang-kurangnya leh upgrade apa skit dari yang ada depan mata.

Betul kata orang bila kita di atas, jangan lupa pandang bawah. bak kata abah aku 'syukur la kita ada keta, cuba tengok orang yanga da motor ja..kena ujan panas.' Ye, aku tak nafikan kita kena syukur apa yang kita ada. Tapi bagi aku apa yang aku impikan more to motivasi sendiri.

Aku nak keta besaq-besaq bukan nak menunjuk. Dalam diam aku tingin anak ramai. Katakan la aku nati direzekikan anak 7 orang. Mana mau sumbat dalam keta laki aku tu (ehh aku tak da keta tau...laki aku kata tak payah beli. Guna je keta dia. Ekonomi kami dok mantap, jadi kena jimat). Occay bila aku ada keta besaq-besaq ni, selesa la kita nak jalan ngan anak-anak kan? Heeee.. Itu la alasan aku. Ni bukan soal berlagak atau apa yer.

mari-mari kita teruskan usaha. Kerja mesti kuat yob!

No comments:

Post a Comment