Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Tuesday, November 9, 2010

Rm30,000 untuk kedah dan Rm20,000 untuk perlis?

Semalam tengok berita dan aku sangat terasa "pelik" bila wanita no 1 malaysia umum kerajaan pusat akan memberi sumbangan sebanyak Rm30,000 untuk kedah dan Rm20,000 untuk perlis. Biar betullllllllll? Ker aku silap dengar? Aku tanya abah aku, adakah betul angka itu?

Abah : Hishhhhhhh...kedekutnya...takkan rm30,000? jadi mangsa banjir akan dapat sorang singgit?

Bagi aku adalah sangat tak releven dengan penderitaan mangsa banjir . Barang-barang rumah hampir sume musnah, tak tertangguh nak dapatkan perkakasan rumah walau pun ada yang boleh dibasuh. Tau la, ini tanggungan kerajaan negeri tapi sebagai kerajaan pusat, takkan banyak tu je leh sumbang??? Kat indonesia, pulun kita tolong! Padahal orang indon langsung tak hormati kita! Aku jadi heran la...heran sangat! Aku cakap ni bukan berdasarkan politik...ia lebih kepada faktor kemanusian dan rasa simpati. Moga-moga kerajaan pusat menambangkan lagi sumbangan kepada mangsa banjir. Rm30, 000 tu takat nak renovated sebijik umah je..huh!

No comments:

Post a Comment