Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Monday, November 8, 2010

Dialog Mama Abah bersama Anak

Mama : aqil...mama nak pi kerja dah ni..lekas, salam

Patuh, hulur tangan dan menyalami mamanya

Anak : hmm...a'lannnnn (maksudnya...salam)

Mama : meh mama nak sayang pipi skit.

Patuh, membiarkan mama mencium pipi. Lepas tu mama mengambil beg untuk keluar berkerja dengan niat akan menyalami suaminya setelah menyangkut beg ke bahu. Tapi belum nak salam suami

Anak : mama, a'lammmm!

jari telunjuk keciknya menunjukkan ke arah abahnya.

Mama : yelah..mama nk salam la ni...(sambil gelak..suami pun turut gelak)

Lepas salam suami tersayang....melangkah pergi..tak sampai 3 langkah

Anak : Mamaaaaaaaaa...ayang! (adussssssss..macam-macam la)

Suami gelak besaq lepas tengok aqil menunjukan jarinya ke arah suami. Nak soh sayang abah dia pulak!

Suami : ha, tengok.....pandai pun aqil. macam mana mama buat kat aqil, macam tu gak mama kena buat kat abah.

Mama : yelah-yelahhhhhhh...

Aqil ketawa kemenangan setelah membuat mamanya bersalah. tak per-tak per...hari ni hari aqil...nanti hari mama pulak!

No comments:

Post a Comment