Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, August 5, 2010

Episod 1- jalan-jalan ke kelantan

Senarnya nk update hari isnin hari tu..tapi busy la plak kan…maka aku taip la siap2 kat word…occay layannnnnnnn

Sempena ke kelantan kali ni sebab atas jemputan mekna kawin (31 July 2010). Sambil-sambil tu sekaligus aku jadikan ia sebagai family day. Maka plan la ngan k.mah nk pi sama-sama. Alah apa kata tu…konvoi ehh…heheh

Janji ngan kak mah nk jumpa di stesen minyak petronas kulim hi tech dalam kul 9 pm, tapi…..km tunggu sampai kul 9.40 pun tak muncul. Biasa la org ada anak dua ni memang banyak barang nak kena siap. Plak tu laki dia ada meting so amik masa sikit la. Sudahnya kami tinggalkan kak mah sekeluarga. Aqil pun dah boring sangat-sangat sampai menjerit2 dalam keta.

Lepas tu tunggu kak mah lagi kat hentian bintang apa ntah..bintang hijau kot…dan pasti bukan bintang tiga. Eh bintang tiga ni bukan komunis ka? Tunggu punya tunggu dok muncul gak..maka tinggalkan kak mah lagi. Kebetulan kawasan tu no coverage..cam tapir ko maxis.huh

Lepas dari kawasan bukit tu ada msg masuk. Nah 4 miskol dari kak mah. Pastu tak sampai 5 minit kak mah call “Woi leya..ko tak payah la pakai maxis tu..apo lak tak da coverage!” nah aku kena sebijik-sebijik ngan kak mah..huhuh. Last janji jumpa kat r&r Perah plak. Tu pun lama gak tunggu dalam 20 minit. Sampai2 je kereta kak mah belakang kami laki dia terus turun keta..bukan sebab nk serang kami sebab kami tinggal depa…ahakss….sebabnya aku nampak abg ery pegang baju kotor. Sah, syakir muntah! Sian2…Kak mah bagi tau sebelum nek tol kubang semang baru teringat pamper Syakir ngan Thaqif tertinggal. So patah balik..Patut la lama bebenor kami tungguuuu


Dah abis uruskan si syakir bucyuk tu...(hik3x..buchuk la plak ehh) kami pon bertolak.hmm patut la zati siap awal2 pesan kat aku jgn ikut tanah merah, cr jalan shoutcut satu lagi..aku pun xtau sangat jalan2 sana, follow je la k.mah sekuarge. Rupanya2 sebelum ke Mahang kan ada simpang nak pi Rantau panjang..ha ikut laluan situ sebelum samapi pos imegresen belok kanan...ntah lupa dah jalan2 sana kalau aku nk citer sini...


Occay, sok plak aku citer episod seterusnya..nak sambung basuh baju. :)

No comments:

Post a Comment