Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Thursday, August 12, 2010

Aqil ikut mama gemuk ke bazar ramadhan

Semalam balik je dr keja mak aku bising.

"letey la jaga anak hang lia oiii. sekali pintu buka..pongggggg keluar p duk kat jalan. mak tak larat ligan laa...!"

huk2 sian mak. nak buat cam na...aqil tu kecik lagi kalu marah pun tak kan mengerti apa2. aku sekadar cubit2 manja aqil

"hishhhhhh geramnya...jgn buat macam tu kat mak tok" marah aku

Reaksi aqil? songgeh je ler...mau aku tak geram tgk dia macam tu. lepas aku bawa masuk aqil ke dapoq (eh aku msk bukan nk makan aa..pose weiii....mmg kena lalu dopoq dulu br aku masuk bilik..hehehe) mak aku bebel lagi

"Hari ni mak tak masak pa2 pun. letey la kepung aqil. dah la tak tidoq. dia asik buka peti ais ja" hak3x..mak o mak..sian mak aqil buli mak ehhh...

" hmmm klu cam tu cepat la siap. kita p bazar. tak payah ajak sapa2 kita p bertiga je" cadang aku. tu siap letak syarat. yelah mak aku ni selagi keta tak penuh dia ajak org nu org ni join. malas la aku. sebab nk tggu2 org buat aku NO-NO.

Sampai je bazar aku dukung aqil walau mak aku nk dukung aqil. Yelah tak kan tak reti bahsa..kan mak dah ngeluh tadi kata letey jaga aqil kan...maka dukung la si Aqil ni..ades..capek gak. yang geramnya...kan bazar tu sempit boleh plak tangan kecik aqil ni tolak org depan dia.

"alannnnn...alannnnnnnnnnn" ades...siap tepuk2 belakang orang, dah berapa kali aku tarik tangan dia..leh terlepas gak. rimas kot. ada la 2,3 manusia pandangggggg aku. msti kata "mak dia ni senggal tak reti jaga anak..siap tepuk2 belakang aku lak" mesti ada kan org kata cam ni...


Oh aqilllllllll makin besaq umur mu, makin besaq akalmu. mama gemuk ni sangat sayang padamu aqil kurus....:P

No comments:

Post a Comment