Assalamualaikum wbt...

Sekiranya berminat dengan produk shaklee, sila ke FB saya : www.facebook.com/leya.faizal

Friday, July 23, 2010

Anak CEMERLANG Keluarga SENANG?

Agak menarik skit tajuk aku hari..ni pun tertengok banner2 yang gantung tepi jalan sepanjang aku nak masuk site keja aku. Anak CEMERLANG Keluarga SENANG? Aku tak nafikan, bila anak berjaya dan kerja sume bagus-bagus akan membahgiakan mak bapak. yelah duit byk, mau tak senang mak bapak kan.

Tapi heran tak hampir hari-hari dalam paper ada citer anak tanggang zaman moden. bila baca je..hampir nak menangis aku (tak leh nangis kang user2 heran. pastu buat teka-teka lak aku gaduh ngan laki. padahal aku bahagia yang amat!). Aku turut binggung la ngan anak-anak zaman sekarang hidup senang tapi ada mak bapak hidup melarat.

Contoh ada yang berlaku di kawasan sini:

1. Ada tempat di kawasan A, ada anak mengabaikan bapak mereka sedangkan mereka hidup senang dan berpelajaran tinggi tapi sanggup membiarkan bapak depa hidup bergantung ngan kutip tin. ada sumber dedahkan anak-anak malu sebab dapat bapak yang berkerjaya pengutip tin! Ya Allah tidak sedaqkan anak-anak ini membesar dengan hasil titik peluh bapak yang hari-hari kerja kutip tin! sedih gile masa aku dengar citer ni. sehingga hari ini, bapak dia yang tua lagi uzur...kerja kutip tin. kejam sungguh anak-anak pakcik tu. tak per pakcik, anak-anak pakcik pun ada anak..tunggulah pembalasannya. tak terima di dunia, ko tunggu di akhirat!

2. Satu lagi kisah....ni berlaku dekat sangat ngan kg aku occay. kisah ni dicerita oleh AJK kg aku. sebelah kg aku ni berjiranan ngan kg cina. Kg cina tu plak ada satu walfare utk org tua-tua bukan muslim (rasanya utk cina je kot..xberapa pasti)..mengejutkan ada seorang kg aku ni lalu la kawasan tempat tu dan didapati ada seorang pakcik melayu ditempat disitu. bila dia siasat-siasat nak menagis dia..anak-anak dia keja hebat (salah seorang doktor) tapi semua tak nak jaga dia. Akhirnya nak letakkan bapaknya kat walfare len takut org tau..so, anak-anak durhaka ni campakkan bapak dia kat situ. yelah takut orang tau! Ya Allah masa aku dengar citer ni aku lari masuk bilik...ye..aku nangis. takut pun ada. sebab aku pun ada anak...Aqil jangan buat mama macam tu, sayanglah mama ngan abah macam mama abah sayangkan aqil....

occay tu ada 2 contoh aku citer. yang lain2 kita leh baca kat paper. hope kempen Anak CEMERLANG Keluarga SENANG...betul-betul menjadi kenyataan.

No comments:

Post a Comment